رقیب استارلینک، «پروژه کویپر»، به آمازون لئو تغییر نام داد

 


پس از چندین پرتاب موفق در سال جاری، پروژه کویپر نام رسمی خود را دارد: آمازون لئو. این نام اشاره‌ای به اصطلاح مدار پایین زمین (LEO) است که به مدارهایی در ارتفاع ۱۲۰۰ مایل (۲۰۰۰ کیلومتر) یا کمتر اشاره دارد. این منطقه‌ای است که صورت فلکی ۱۵۳ ماهواره‌ای آمازون در آن در حال چرخش است. نام رمز اصلی به کمربند کویپر، کمربندی سیارکی در منظومه شمسی بیرونی فراتر از نپتون، اشاره داشت.



آمازون قصد دارد بیش از ۸۰ ماموریت شامل حدود ۳۰۰۰ فضاپیما را انجام دهد. لئو تاکنون شش پرتاب داشته است، از جمله سه پرتاب با استفاده از موشک‌های فالکون ۹ اسپیس ایکس با مجموع ۷۲ ماهواره. رقیب اصلی آمازون در این فضا، استارلینک اسپیس ایکس است که اخیراً ده هزارمین ماهواره خود را پرتاب کرد.



آمازون قول می‌دهد که لئو به "گسترش اینترنت سریع و قابل اعتماد برای کسانی که فراتر از دسترس شبکه‌های موجود هستند" کمک خواهد کرد، دقیقاً مانند کاری که استارلینک در چند سال گذشته انجام داده است. استارلینک (و آمازون) ممکن است تحت شرایط مناسب بتوانند به این هدف دست یابند و پرداختن به کمبود اینترنت خوب در بسیاری از مناطق، هدفی قابل تحسین است. با این حال، پرتاب ده‌ها هزار ماهواره به مدار می‌تواند برخی از مشکلات اساسی مانند مقدار بیش از حد زباله، افزایش خطر برخورد در مدار و افزایش خطر برای ماموریت‌های سرنشین‌دار را ایجاد کند.

منبع

Comments

Popular posts from this blog

معرفی سایت خبری نیو نیوز 1

معرفی سایت خبری خبر نسیم

معرفی سایت خبری نیوز آبی